onsdag 12 mars 2008

Grattis på 117-årsdagen!

Idag fyller mitt kära Djurgårdens IF 117 år. Sveriges genom tiderna mest framgångsrika idrottsförening med över 500 Svenska Mästerskap i olika grenar, och Still Going Strong.

Det är ju naturligtvis slumpen, eller annan yttre påverkan, som avgör vilken klubb man håller på. I mitt fall blev det DIF eftersom jag fick fribiljetter till Djurgårns fotbollsmatcher som liten. Det är inte så viktigt egentligen vilken klubb man håller på, man får bara inte byta favoritlag. Medgångssupportrar är inte populära någonstans.

Men jag är nöjd med att ha blivit djurgårdare, trots förlusten i gårdagens hockeykvartsfinal mot Linköping.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag skulle vela fråga vart du fått tag i den fina bilden du har på detta inlägg, alltså bilden på djurgårdens märke och de står evigt trogen. Jag letar efter en tatuering med Djurgården, och tyckte den var grymt snygg..
Svar, bild eller liknande kan skrivas antingen i min blogg : http://beautifulminds.blogg.se eller skickas till min mail : storasyrran08@hotmail.com.
Tack på förhand..
MVH Emelie
(anledningen varför jag frågar är för att man inte kan klicka på bilden och spara den)

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3