söndag 2 mars 2008

Helsinki viisi

Helsinki är fortfarande lika trevligt och vädret är fortfarande lika dåligt. Dåligt är bara förnamnet, jag har ett stort fönster till höger där snöregnet piskar på. Tur man har spårvagnskort annars hade det varit läge för skridskosegling på gatorna. Jag spelade Old Timersklassen i dart idag i Finnish Open. Det ska vi inte orda så mycket om. Så nu är det avklarat. Jag ville skriva av mig det lite tidigare, men datorerna på arenahotellet hade gett upp. Men nu är jag tillbaka på mitt eget hotell igen.

Jag har väl vart på ungefär 20 Finnish Open genom åren och tyvärr måste jag säga att denna upplaga tillhör de sämre. Två olika lokaler långt ifrån varandra och överhuvudtaget ganska taskig logistik i annat också. Men man kan ju ha trevligt ändå. Bröderna Caris livar ju alltid upp tillvaron speciellt som jag minns dem som små knyten när jag var barnvakt till dem, och Tomas har ju sedemera varit barnvakt till min äldsta också.

Bernt Andersson drack inte lika mycket vatten som igår och Stesse drack mer vatten än igår. En engelsman som heter Steve West gillade inte att jag hejade på hans motståndare, så han vann naturligtvis hela millevitten så småningom. Motståndare i finalen var den glade gutten fra Norge Robert Wagner. Den enda matchen på scenen som var värd att se.

Bästa vikingar från ärans och hjältarnas land var Oskar Lukasiak - bild ovan - (semi i herrsingel och final i juniorsingel), Maud Jansson (semi i damsingel) och Stesse Dahlgren (semi i Old Timers).

Återkommer imorgon bitti vid frukost med en utlovad finländsk solig himmel. Den här datorn står i hotellobbyn och längre bort hör jag någon sjunga finländska folksånger. Finländsk stämning, nu smyger jag upp på rummet och knyter ihop mig.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8