fredag 27 juni 2008

Dartspel i sommarnatten

På somrarna pågår i Stockholm någonting som heter Sommarserien i dart. En avslappnad tävling mellan olika lag som oftast byter namn till något annat än vad de normalt heter. Vi i SSDC kallar oss under sommaren lite ödmjukt för Simply the Best.

Jag var med och spelade en match ute på Lidingö, och det var faktiskt första gången på över 10 år som jag tävlat i Sverige. Jag brukar normalt bara damma av mina pilar när vi åker på klubbresa utomlands.

I motståndarlaget spelade trevligt nog några gamla klubbkamrater från tiden i Larsbergs DC på Lidingö och dessutom sonen till en klasskamrat från 5:e och 6:e klass 1959-1961. Blir man påmind om att tiden går eller blir man. Men det gick bra. Vi vann matchen med 9-0.

Inspirerad av det åkte jag med mina klubbkamrater ut till Solna efter matchen och ställde upp i en dartcup där. Nu gick det inte längre lika bra, men roligt hade jag. Åkte sedan hem i sommarnatten.

Borgar för en repris? Kanske, kanske.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8