onsdag 11 juni 2008

Min skjorta

Zlatan och jag fixade tre poäng i går mot Grekland. Jag tänkte att man måste se lite blågul ut framför TV'n. Så in i garderober och rota. Var hade mina gamla landslagsskjortor tagit vägen?

Efter mycket damm och nysande hittade jag min första blågula tröja från 1972 - storlek frimärke - hade mest passat som mössa nu. Sedan hittade jag bara en till, var har resten tagit vägen.

Men den var också för liten, den gick inte att knäppa. Så det fick bli den grekiska stilen med uppknäppt skjorta, dock utan guldhalsband. Men det skrämde tydligen grekerna så pass att de inte vågade anfalla och Zlatan kunde med mitt bistånd kruta in bollen i krysset.

Funderar nu på klädsel inför Spanienmatchen. Blågul tjurfäktarutstyrsel kanske?

Inga kommentarer:

Malin Persson Giolito: Motiv - Bokomdöme

  Motiv Av Malin Persson Giolito Wahlström & Widstrand 2024 ISBN 9789146241591, Inbunden, 316 sidor Efter den monumentala succén med Stö...