måndag 11 augusti 2008

Sista semesterbetraktelserna

Indisk och finländsk granne på besök på ön. 26 grader i vattnet & 30 i luften. Grillning vid stranden, vin & ost. Pushpa från Indien drack t o m sin första snaps någonsin. 1 centiliter - då blir man så här trött:




Våran fina båt fick maskinhaveri. Växelhuset gick åt pipsvängen. Men hustruns morbror Nisse fixade allt på två dagar. Hur skulle världen vara utan en morbor Nisse?


Att sitta under favoritbjörken och läsa deckare med en sådan vy framför sig skapar fina människor. Mjau!





Tänk att ha egen hållplats på museijärnvägen i Mariefred. Det har Totte & Ulla som just har flyttat från Lidingö till denna idyll. Besöket där innebar övernattning och en gudomlig middag med många avhandlade minnen. Totte & Ulla är fina människor.



Ulla i soffan i nya hemmet. Hennes man Torsten är en av mina äldsta vänner, men Ulla har jag känt längre. När hon föddes fick jag äran att köra hennes barnvagn, vilket finns dokumenterat på bild.










Väl hemma från ön öppnade himlen sig och världen blev blöt. De goda middagarna fick avnjutas inomhus. Efter en lammfile och vin från vår egen lilla vingård Domaine Rabiega (de levererar vid dörren, vingården är svenskägd av familjen Åkeson). http://www.rabiega.com/
fick Terese cykla med pannlampa i ösregnet när hon skulle ta sig hem till sin lilla lya.

Inga kommentarer:

Alex Ahndoril: Jag blundar och ber - Bokomdöme

Jag blundar och ber Av Alex Ahndoril Albert Bonniers Förlag 2024 ISBN 9789100802202, Inbunden, 261 sidor Det var många som blev förvånade nä...