tisdag 23 september 2008

Emmylou


Var och kollade på countrylegenden Emmylou Harris (11 Grammy Awards) på Cirkus igår kväll. Dotter Terese och syster Maria var med. Jag vet inte om det bara var mig Emmylou gjorde lite besviken. Hon är föralldel professionell, duktig och har en bra pipa.....men lite charmlös. Jag satt hela tiden och önskade att hon skulle släppa loss lite...vara lite glad-rolig-annorlunda- ja, vad som helst. Och en liten balladvarning utfärdas. Jag tror hon gillar sorgsna sådana.

Men på det hela taget var det ändå en fin kväll. Middag på Da Peppe på Storkyrkobrinken. Trevlig miljö, bra service och god mat. Och Emmylou var inte dålig...det kanske var jag som väntade mig för mycket. Jag gillade förbandet, men uppfattade aldrig vad de hette. Ett par med son som lirade traditionellt countrystuk. Junior på gitarr gick utanpå det mesta.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2