söndag 19 oktober 2008

Text som lästes på Anna-Maria & Anders bröllop 5 september 2008

Invitationen av Oriah Mountain Dreamer

Det intresserar mig inte om det du berättar är sant.

Jag vill veta om du kan vara sann mot dig själv, även om du gör någon besviken, om du kan bära anklagelsen om svek utan att svika din egen själ.

Jag vill veta om du kan vara trofast, och på så vis vara värdig att tro på.

Jag vill veta om du kan leva med misslyckanden, dina eller mina, och ändå stå kvar vid stranden och ropa över vattnet till fullmånens silver: "Ja!"

Det intresserar mig inte vem du är eller hur du har kommit hit.

Jag vill veta om du kommer att stå mitt i elden med mig, utan att rygga tillbaka.

Det intresserar mig inte var, vad eller för vem du har studerat.

Jag vill veta vad som håller dig samman från insidan, när allt annat rasar samman.

Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv och om du verkligen tycker om det sällskap du har i de tomma stunderna.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2