måndag 23 februari 2009

Melodifestivalen 3

Alla kalas gjorde att det blev ett lite förryckt tittande och hörande på helgens låtar i Melodifestivalen. Det gjorde nu inte så mycket i denna svaga omgång. Några fick jag höra en gång och några flera gånger. Och eftersom det ofta behövs ett flertal lyssningar för att uppskatta en sång (och ibland tvärtom) blir mina åsikter lite orättvisa. Vid första lyssningen tyckte jag t ex att Molly Sandéns låt var OK, men det tog jag snart tillbaks. Tråkig. Ett par lyssningar på Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox gjorde mig mer vänligt stämd till den. Resten lät inget vidare. De trebokstaviga grupperna EMD & BWO får jag utslag av. Öronproppar på.

Inga kommentarer:

Malin Persson Giolito: Motiv - Bokomdöme

  Motiv Av Malin Persson Giolito Wahlström & Widstrand 2024 ISBN 9789146241591, Inbunden, 316 sidor Efter den monumentala succén med Stö...