måndag 20 april 2009

Måndagsbestyr

Det är akupunkturbehandlingar denna vecka. Det blir som en slags sovmorgon, två timmars sömn - om än med kroppen full av nålar. Kinesiskan har skaffat sig betalkortsutrustning. Bra, med tanke på det överfall hon och hennes familj råkade ut för sommaren 2007.
Här på jobbet är det ganska rörigt just nu. De flesta är på väg med sina pärmar och skrivbord till Sumpan, men jag ska sitta kvar. Åtminstone tills vidare. Det kommer att bli ganska tomt och tyst, inte mig emot.Ikväll är det dags för konsert på Globen igen. Tina Turner, född 1938 eller 1939, uppgifterna varierar. Där kan man snacka om rockmormor. P g a de höga biljettpriserna hade jag inte tänkt gå, men min snälle svåger Hannu vann två biljetter och ville ge bort dem till mig. Jag är honom evigt tacksam.

Inga kommentarer:

Malin Persson Giolito: Motiv - Bokomdöme

  Motiv Av Malin Persson Giolito Wahlström & Widstrand 2024 ISBN 9789146241591, Inbunden, 316 sidor Efter den monumentala succén med Stö...