söndag 13 december 2009

Adventskalendern Lucka 14

One Hit Wonders - Lucka 14¨
Don't Try To Stop It av Roman Holiday (1983)
Varning - Låten och videon är riktigt usla.
Steve Lambert (sång), Brian Bonhomme (gitarr, sång), Adrian York (keyboard), Jon Durno (bas), Simon Cohen (trummor), Rob Lambert (sax) och John Eacott (trumpet)

Så här säger Brian Bonhomme: Jag hade spelat i många band innan jag startade Roman Holiday. Jag annonserade efter bandmedlemmar och vi spelade allt möjligt.

Det här var vår andra singel och vi trodde att vi skulle få fler hits. Men trots att vi turnerade utomlands blev det inget mer. Vi hade antagligen tjänat mer som lagerarbetare än vad vi gjorde på Don't Try To Stop It. Vi splittrade bandet efter två år och jag blev universitetslärare. 2001 hade vi en återföreningsspelning, det var stenkul. 

2 kommentarer:

Maria sa...

den var verkligen usel :)

Nisse Scherman sa...

Jag tog bort en pajaskommentar här!!!

Veckans Tio i Topplåt 1134

The Kinks: Victoria In på listan 17 januari 1970 Låg kvar i 3 veckor, Högsta placering: 8