torsdag 3 december 2009

Vad kan du om One Hit Wonders?

Min adventskalender rör sig som ni sett och hört kring fenomenet One Hit Wonders.

One hit wonders är de där låtarna som är den enda en artist haft högt på singellistan. Som "Who Let the Dogs Out" med Baha Men, "Groove is in the Heart" med Deee-Lite eller Lou Begas enerverande "Mambo no. 5". Exempelvis. Här är en sammanställning på tio frågor som testar dina kunskaper om låtarna vi aldrig lyckas glömma bort. Hur många klarar du. Själv lyckades jag med alldeles lysande nio rätt. http://na.se/motor/test?test=199

4 kommentarer:

Hagel sa...

Jag fick också 9 rätt men hade lite röta!

Julle sa...

4 rätt totalt under isen!!!

Nisse Scherman sa...

Jag sprack på frågan om Anouk!!

Hagel sa...

Jag sprack på Louie, Louie och Chansade på Baz Luhrman

Alex Ahndoril: Jag blundar och ber - Bokomdöme

Jag blundar och ber Av Alex Ahndoril Albert Bonniers Förlag 2024 ISBN 9789100802202, Inbunden, 261 sidor Det var många som blev förvånade nä...