söndag 21 mars 2010

3rd report from London

Mycket kultur igar. Ikladd min nya manschettknappar med Sherlock Holmesmotiv (och lite till) upplevde jag i gar kvall musicalen Hairspray pa Shaftesbury Theatre. En alldeles fantastisk och underbar forestallning. Jag har inte sett den i Stockholm men vet att den fatt jattebra kritik. Men det ar nagot alldeles speciellt att ga pa musical i Londons West End. Hundraprocentigt professionella artister med fantastiska sanger, danser och en stor portion humor.

Ett konstmuseum fick det bli ocksa, man orkar inte fler pa en dag. Jag valde mellan National Gallery och Tate Gallery. Det blev Tate eftersom den utstallningen innehaller mycket modern konst, saval som aldre engelsk - t ex britternas stora namn Turner. Och i England ar sadana museum gratis. Det tog vi ju bort i Sverige for nagra ar sedan, tyvarr.

Jag vet inte om varuhuset Harrods ar kultur, men att strova dar nagra timmar och uppleva lyx och mangfald ar en fantastisk upplevelse, Och besoket bor avslutas med en lunch i ostronbaren. Mjauu!!!

Mycket tunnelbana blir det, jag har kopt ett kort som galler lite langre. Praktiskt, man kan kopa det i forvag pa brittiska Turistbyran i Stockholm. Tunnelbanan ar under omfattande renovering infor Sommar-OS 2012.

Idag ska jag antligen byta hotell. Alla hotell i London ar formodligen en uppgradering, atminstone jamfort med det rum jag bor i nu. Och i eftermiddag bar det av ut till Fulham for en Premier Leaguematch. Fulham vs Manchester C. Och det ar soligt idag.....

1 kommentar:

syster yster sa...

men kare bror hur trevligt later det inte som du har... Harligt1! :-)

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2