tisdag 23 mars 2010

5th report from London

Kursledaren Hans-Olov Oberg
Nu har skrivarkursen borjat. Var trevlige slavdrivare Hans-Olov Oberg forser oss med synpunkter och arbetsuppgifter sa att dagen gar med raketfart. Vi borjade forst med att skriva ett stycke med en spannade inledning och en cliffhanger pa slutet. Dessutom skulle innehallet beskriva min egen person och mina forvantningar pa kursen. Jag tog raskt livet av hustrun, redan i forsta meningen.
Darefter var det dags att skriva ett stycke som skulle innehalla alla sinnesintryck som tankas kan och heta En ovantad handelse pa puben. Nu tog jag livet av kursledaren. Men han har lovat att gora en Bobby Ewing sa att vi kan fortsatta veckan ut.

Som hemuppgift till idag ska vi skriva fyra forhor med vittnen till ett bankran pa Soder i Stockholm. Dialogen skall i gestaltningsform beskriva dessa fyra vittnen. Jag kan inte paminna mig att jag nagonsin skrivit dialog forut. Sa jag hade lite knepigt med detta. Eftersom alla laser sina stycken hogt far jag snart omedelbar feedback.

Vi ar atta kursdeltagare. olika aldrar, kon, forutsattningar och definitivt atta olika satt att skriva pa. Jag tycker att de andra ar fantastiskt duktiga och jag har mycket att lara av dem. Forutom att vara olika ar de ocksa valdigt trevliga. Manniskor ar trevliga.

1 kommentar:

Terese sa...

Pappa! Jag är så stolt över dig.

Victoria Björn Blomqvist: Bortom trädens gräns - Bokomdöme

  Bortom trädens gräns Av Rebecka Björn Blomqvist Piratförlaget 2024 ISBN 97891642008972, Inbunden, 378 sidor Det här är författarens tredje...