torsdag 25 mars 2010

7th report from London

Hemma i Stockholm vann mitt Djurgarden igar. Nu kravs bara en vinst till mot Brynas for att semifinalplatsen ska vara i hamn.

Och har i London rullar skrivarkursen pa. Varje eftermiddag ar man trottare an den forra. Tempot ar hogt, men det ar fantastiskt roligt. Igar redovisade vi vara valdsbeskrivningar och fick sen bl a i uppgift att beskriva nar ett barn har ihjal en foralder. Tufft. Hemuppgift blev att skriva om en jakt av nagot slag.
Kursdeltagarna ar fantastiska. De skriver sa bra, och man marker att de utvecklas. Sjalv tycker jag att det gar upp och ner. Varken vald eller jaktbeskrivningarna ar jag sarskilt nojd med.

Ett orosmoln ar en strejk bland kabinpersonalen pa British Airways. An sa lange verkar det som om mitt plan hem ska flyga. Men jag haller standig koll. Jag ska Barcelona nasta vecka, sa hemtransporten bara maste fungera.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3