söndag 16 maj 2010

Blå grodorna

Hustrun och jag delade ut en julklapp igår. Vi tog min bror till Scalateatern för att lyssna och se Peter Carlsson & De Blå Grodorna.

Peter Carlsson är ett hygglo (född 1952) och har nu underhållit svenska folket med sina shower i sexton år. Feelgoodshower som bygger på mycket musik och massor med berättelser & anekdoter. Alltid fullsatt trots att han inte marknadsför sig nämnvärt. Tidigare arbetade han vid Dalateatern och var också medlem i sextiotalsgruppen Jailbird Singers som låg på Svensktoppen med När Björkarna Susa. Han var den ende i gruppen som inte suttit inne.

Förra året var vi och tittade på honom på Dalhalla. Jag filmade med min lilla fickkamera och la ut på YouTube och här på bloggen. Det klippet har nu setts av 8.387 personer. http://nissescherman.blogspot.com/2009/05/bla-grodor.html Och här ett inslag från TV2 med lite svensk reggae:

1 kommentar:

Syster Y sa...

Jag såg ju den här showen på hans "hemmplan" Blir glad bara jag tänker på det.

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3