tisdag 13 september 2011

Releaseparty för Anders de la Motte

Bloggaren och författaren

Utsikten



Mer utsikt



Författaren
I förra veckan var det releaseparty för Anders de la Mottes nya bok [buzz]. Den förra [geim] fick förra året Svenska Deckarakademins pris för årets debutant. Jag recenserade den här på bloggen och fick rätt i det mesta. Den fick debutantpriset. Den har gått på export. Den ska filmas. http://nissescherman.blogspot.com/2010/09/anders-de-la-motte-geim-bokomdome.html

Med stor spänning har jag redan öppnat [buzz]. I läsande stund kan jag rapportera att den står inte debuten efter. Jag har svårt att slita mig hit till tangenterna. Boken lockar. Mitt omdöme  kan ni läsa här på bloggen på recensionsdagen 20 september.


Boken
Releasepartyt hölls i Hitechskrapan. Det är mittenhöghuset i Hötorgscity. Högst upp med en vidunderlig utsikt över vackra Stockholm. Lämplig plats eftersom en stor del av den nya romanen utspelas där.  
Foto: Maria Scherman och http://www.skuggeco.se/anders-de-la-mottes-bokrelease-for-buzz/
Systern och bloggaren


Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2