onsdag 22 november 2017

Märkliga skivomslag 634

Det här är en av Herr Drycks bästa. Han kommenterar:

"Här är ett gäng som vet hur man är tydliga och metodiska. "De´ska vi sjunga" lät käckt och bra, en titel att satsa på. Men där någonstans var det någon som sa ifrån, kanske var det Kurt.

- Vad då "vi", det kan ju misstolkas fullständigt. Jag vill ha med min ko på bilden, och jag vill ha mitt hus i bakgrunden. Då kan man ju tro att det är de som ska sjunga, eller två av oss och huset, eller åkern och träden i bakgrunden. Vi behöver en asterisk, det är viktigt med tydlighet. Varför kommer du i beige skjorta förresten, varför måste du sabba hela tiden för? Jag blir så trött.

Slutligen valde de att ställa sig bakom den motvilliga kossan, som förgäves försöker vända bort huvudet. Notera det smarta draget att välja grön textfärg mot grönt gräs."

Källor: DiFonzo: The Worst Album Covers of the World 1 & 2 & Seriously Bad Album Covers - Boström, Kristenson, af Trampe: Sveriges Sämsta Skivomslag - Cover story, Volume One & Two - Album Covers from the Vinyl Junkyard - Herr Dryck: Katastrofala skivomslag

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8